Słuchawki Forbrain® powstały dzięki wieloletnim badaniom i zostały zaprojektowane z myślą o wsparciu programów terapeutycznych. Używane jako uzupełnienie terapii mogą zintensyfikować, a także pomóc szybciej osiągnąć efekty.  Forbrain® to urządzenie poddane ocenie klinicznej, które pomaga przezwyciężyć trudności w uczeniu się, przetwarzaniu słuchowym, komunikacji, a także problemom z uwagą lub zapamiętywaniem.

Trening sensoryczny ze słuchawkami Forbrain® świetnie wpływa na mowę, uwagę i pamięć.

Jakie są zalety słuchawek Forbrain®?

Wyraźniejsza mowa

Forbrain® uwydatnia podstawowe dźwięki mowy. Poprawia dyskryminację słuchową (różnicowanie dźwięków), świadomość fonologiczną, artykulację dźwięków i płynność wypowiedzi.

Lepszy poziom uwagi

Forbrain® wprowadza zmiany w percepcji głosu, tym samym pobudzając mózg. Wspomniane zmiany stymulują koncentrację uwagi, integrację sensoryczną, energię i świadomość.

Lepsza pamięć

Forbrain® uwydatnia rytm mowy i zwiększa zdolność do zapamiętywania informacji. Pomaga poprawić pamięć werbalną, skupienie i koncentrację, a także rozwijać umiejętności czytania i pisania.

Urządzenie jest bezpieczne, wszechstronne

i łatwe w obsłudze — do ćwiczeń wystarczy własny głos.

 

Rewolucyjne urządzenie, oparte na badaniach naukowych

 

Forbrain to urządzenie edukacyjne o dowiedzionym naukowo pozytywnym wpływie na procesy poznawcze i takie aspekty jak: jakość głosu, dyskryminacja słuchowa (różnicowanie dźwięków), jąkanie, ogólne działanie funkcji poznawczych oraz umiejętność czytania. Słuchawki Forbrain, opracowane przez właścicieli Metody Tomatisa®, używają głosu, aby nauczyć mózg skuteczniej przetwarzać informacje zmysłowe.

Gdy mówimy, filtr dynamiczny zastosowany w urządzeniu koryguje dźwięk głosu. To rewolucyjne rozwiązanie techniczne analizuje i wzmacnia głos, podkreślając pewne częstotliwości dźwięku oraz rytm. Słuchawki natychmiast przekazują dźwięk z powrotem do użytkownika przez kości skroniowe, czyli przez przewodnictwo kostne, co pozwala oddziaływać na pętlę słuchowego sprzężenia zwrotnego w mózgu.

Proces słyszenia

PRZEWODNICTWO POWIETRZNE

Percepcja dźwięku zaczyna się, gdy fale dźwiękowe docierają, po obu stronach głowy, do ucha zewnętrznego. Fale dźwiękowe przemieszczają się dalej drogą powietrzną przez ucho środkowe do kosteczek słuchowych. Są to trzy niewielkie kosteczki, które przekazują drgania dźwiękowe do ucha wewnętrznego.

W uchu wewnętrznym nerw ślimakowo-przedsionkowy przetwarza dźwięk na impulsy elektryczne i wysyła je do mózgu, gdzie te informacje są wykorzystywane do tworzenia obrazu świata przez daną osobę.

https://www.forbrain.com/wp-content/uploads/2021/06/12312ads2.jpg

PRZEWODNICTWO KOSTNE

Przewodnictwo powietrzne nie jest jednak jedyną drogą przetwarzania dźwięku. Wiele osób bardzo się dziwi, gdy dowiadują się, że słyszą swój własny głos przede wszystkim przez kości czaszki.

Jeżeli chcesz to sprawdzić, zasłoń uszy rękami i powiedź coś na głos. Nadal będziesz słyszeć swój głos, ponieważ drgania kości czaszki przekazują dźwięk bezpośrednio do ucha wewnętrznego. Rolą ucha wewnętrznego jest przekazanie informacji do mózgu za pomocą nerwu słuchowego. Taki przekaz dźwięku omija ucho zewnętrzne i ucho środkowe, więc jest 10 razy szybszy niż przewodnictwo powietrzne.

Dźwięk przekazywany drogą powietrzną może zostać zniekształcony z powodu hałasu w tle lub ktoś może mieć problemy związane z przewodnictwem powietrznym. Z tego powodu słuchawki Forbrain stawiają na przewodnictwo kostne, ponieważ jest to najlepszy sposób słuchania samego siebie.

https://www.forbrain.com/wp-content/uploads/2021/06/sadweq21312.jpg

 

PĘTLA SŁUCHOWEGO SPRZĘŻENIA ZWROTNEGO

Czy zdarzyło Ci się dostosować poziom głosu do poziomu dźwięku w otoczeniu, na przykład na ruchliwej ulicy? Jeżeli tak, to wiesz już, na czym polega pętla słuchowego sprzężenia zwrotnego. Jest to naturalny proces, polegający na percepcji, analizie, przyswojeniu i nieustannemu dostosowywaniu dźwięków naszej mowy.

Żeby pętla działała właściwie, nieświadomie uruchamiamy nasze możliwości dyskryminacji słuchowej, świadomości fonologicznej oraz przyswojenia rytmu. Są to zdolności wrodzone, niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania wszystkich procesów uczenia się.

https://www.forbrain.com/wp-content/uploads/2021/06/audio-vocal-loop_450_287.jpg

Każdy jest w stanie poprawić działanie swojej pętli słuchowego sprzężenia zwrotnego, zarówno gdy chodzi o rozwój ogólnych zdolności uczenia się, jak o skorygowanie nieprawidłowego działania pętli, wywołanego problemami poznawczymi lub emocjonalnymi.

Słuchawki Forbrain optymalizują te procesy słuchowe i stanowią trening dla mózgu, umożliwiający znaczącą poprawę w następujących dziedzinach:

  • Mowa i komunikacja

  • Uwaga i koncentracja

  • Pamięć

  • Uczenie się

  • I wiele innych procesów poznawczych

 

 

Informacje pochodzą ze strony https://www.forbrain.com/pl/jak-to-dziala/

 

CENTRUM TERAPII I ROZWOJU DZIECKA

UL. UNICZOWSKA 16, 40-748 KATOWICE

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

Zalecana w przypadku:

 

  • opóźnionego rozwoju mowy

  • Braku rozwoju mowy

  • Niedokształconego rozwoju mowy o typie afazji

  • wad wymowy

  • Niepłynności mowy

 

TERAPIA NIEPŁYNNOŚCI MOWY U DZIECI DO 7 ROKU ŻYCIA

SŁUCHAWKI FORBRAIN

 

 

Pierwszą wizytę małego dziecka zwykle rozpoczynam od obserwacji zabawy dziecka z rodzicami lub jednym z nich. Zabawa ma na celu zmniejszenie stresu spowodowanego  pierwszą wizytą w gabinecie  i zachęcenie malucha do interakcji. Podczas swobodnej zabawy obserwuję jak dziecko komunikuje się z rodzicami i jak rodzice zwracają się do dziecka (tempo mowy, słownictwo, czas jaki rodzic zostawia maluchowi na wypowiedź, itp.). Następnie zabawę inicjuje już logopeda, żeby zachęcić malucha do kontaktu i współpracy. Rodzice w tym czasie mają możliwość uzupełnienia arkusza wywiadu. Pierwsze spotkanie może być niewystarczające do postawienia diagnozy ponieważ często obawy rodziców wpływają również na dziecko. Mogą być przyczyną jego płaczliwości, zdenerwowania lub wycofywania się z wypowiedzi. 

Kolejnym krokiem jest wspólne  uzgodnienie zaleceń możliwych do wdrażania w domu i ustalenie dalszej strategii.

Diagnoza dzieci szkolnych  polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicem dziecka, sprawdzeniu  jego  umiejętności  komunikacyjnych,  wymowy, oceny narządów mowy, lateralizacji oraz słuchu fonematycznego. Następnym krokiem jest omówienie wyników  diagnozy a następnie ustalenie planu działania na przyszłość.

 

 

 

 

prowadzona jest wg programu Palin PCI- terapia interakcyjna rodzic-dziecko. W terapii uczestniczą wraz z dzieckiem rodzice. W programie tym  dostosowujemy terapię do indywidualnych  potrzeb dziecka i rodziny.

Pierwsze spotkanie obejmuje ocenę objawów jąkania w mowie dziecka,  badanie rozwoju mowy i komunikacji, które pozwala ocenić  rozumienie  i  nadawanie  mowy, rozwój artykulacji,  słownictwa oraz mowy opowieściowej i dialogowej, obserwację interakcji dziecka i rodziców, wywiad z dzieckiem.    

Drugie spotkanie to wywiad z rodzicami oraz analiza czynników mających wpływ na niepłynność mowy dziecka i ustalenie strategii dalszego postępowania.

Program składa się z trzech części i łączy w sobie elementy pośredniej i bezpośredniej terapii. Pierwsza część to 6 cotygodniowych spotkań. Część druga to etap utrwalania efektów. Część trzecia  to kontrolne badanie, analiza postępów dziecka oraz wspólne ustalenie kolejnych kroków.

 

Przycisk