zajęcia psychologiczne przygotowujące do nauki szkolnej
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci 5 i 6 - cio letnich.
Ich celem jest wspomaganie rozwoju umiejętności potrzebnych do osiągnięcia pełnej gotowości szkolnej. Zaliczamy do nich:
sprawność grafomotoryczną, manualną,
percepcję wzrokową,
percepcję słuchowa,
koncentrację uwagi,
samoregulację emocjonalną.
W zależności od potrzeb zajęcia prowadzone są indywidualnie z dzieckiem lub w małej grupie (do 3 osób). Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne metody, m.in.: elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbourne, Trening Integracji Bilateralnej, programy psychologiczne rozwijające funkcje poznawcze i inne. Wzmacniana jest samoocena dziecka, uczy się ono jak przezwyciężać trudności oraz jak doprowadzać pracę do końca. Osiągane sukcesy budują poczucie własnej wartości dziecka, i motywują do podejmowania dalszych działań.
tus - trening umiejętności społecznych
To zajęcia grupowe (do 6 osób) podczas których dzieci rozwijają podstawowe kompetencje społeczne.
Uczą się jak nawiązywać prawidłowe relacje z innymi, jak rozmawiać, pytać, odmawiać, radzić sobie z krytyką, wyrażać emocje we właściwy sposób, współpracować z innymi, rozwiązywać konflikty.
Polecane są dla tych dzieci, które mają trudności w kontaktach z innymi, są wycofane lub nadmiernie dominujące, mają zaburzenia ze spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera).
Podczas TUS stosowane są konkretne interwencje terapeutyczne. W pracy z dziećmi dominują gry i zabawy integracyjne, bajki terapeutyczne, odgrywane są scenki, dzięki którym dzieci uczą się prawidłowej komunikacji.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 minut.